BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Tuesday, December 29, 2009

Belajarlah Jadi Ibu Bapa yang Adil

Kekadang tu susah jgk nak cakap.. anak2 yang berjaya, banyak beri bantuan(rajin hulur tiap2 bulan) itulah yg akan jadi favourite parent tsbt.
Aku sedih jgk mentang2 arwah tu susah, nak bg anak2 makan pun tersekat2, inikan nak hulur kat orang tua tentu jauh sekali selalunya menjadi bahan tidak puas hati ibubapa tu. Naik jemu telinga ni mendengar segala buruk cela arwah tu disampaikan kt aku setiap kali aku tipon... spai rasa malas nak tipon selalu.. entah ape lagi yg nak diceritakan lagi.. kalu x de pun dia akan ulang2 balik citer yg sama.
Sampai saat kematian pun mcm tak puas hati je kt arwah tu.. Aku tegur jgk spy jgn citer yg bukan2 nanti orang lain nampak buruk keluarga kita. Dia mcm nak lepas diri je dr segala urusan kematian arwah tu.. pasal nak pinjam cerek air buat kenduri pun tak mau bagi.. sedih betul aku tengok peelnya ..
Memang ya jadi ibubapa tak semestinya tindakan kite tu selalu betul.. Tak salah jika anak2 menegur dan jgn fikir lak yg selalu menegur tu utk melawan tp sebenarnya utk kebaikan semua..